Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020

Σαλάτα πορτοκάλι!


Χτυπάει το τηλέφωνο και για πολλοστή φορά διακρίνω στην αναγνώριση τον αριθμό του ΟΤΕ! Κι εκεί που για πολλοστή, και πάλι, φορά αρνούμαι να το σηκώσω, αναρωτιέμαι μήπως έχει λήξει το διετές μου "συμβόλαιο" -κι έτσι εξηγείται ο καταιγισμός των κλήσεων τούτων των ημερών- και κινδυνεύω ο επόμενος λογαριασμός να μου εμφανιστεί ημιδιπλασιασμένος καθώς δεν ανανέωσα με κάποιο από τα περίφημα πακέτα προσφορών τους. Οπότε αποφασίζω να το σηκώσω κι αναγκαστικά να ακούσω την αναμενόμενη περίφημη προσφορά τους με τα μυριάδες "μεγκα-πι-πι-ές" τους -που όσο και να πασχίζουν να με πείσουν δε φτάνουν "ακέραια" εδώ στο χωριουδάκι μας, αλλά και να φθάσουν δεν ανταποκρίνεται σε αυτά ο παλαιολιθικός υπολογιστής μου που παραμένει στους δικούς του ρυθμούς- κι ύστερα να ρωτήσω, κλασικά, πιο είναι το πιο φθηνό πακέτο με δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο και δωρεάν σταθερή τηλεφωνία.
Αφού, λοιπόν, ενημερώνομαι ότι είμαι ένας από τους προνομιούχους πελάτες τους που επέλεξαν για μια μοναδική προσφορά που δε θα τη δω να υφίσταται ούτε στην ιστοσελίδα τους ούτε πουθενά αλλού κι αρχίζω ενστικτωδώς να τρομοκρατούμαι αναλογιζόμενη ποιόν τρόπο βρήκανε πάλι να μου φάνε παραπάνω λεφτά, ο νεαρός με πληροφορεί πως με τα ίδια χρήματα που πληρώνω και τώρα συν ένα και μόνο ευρώ το μήνα θα έχω αναβάθμιση σταθερού, αναβάθμιση ταχύτητας στο διαδίκτυο, δωρεάν κλήσεις σε εικοσιτέσσερις χώρες του εξωτερικού, δωρεάν ώρες σε κινητά και εντελώς δωρεάν "κοσμοτέ τβ" με δωρεάν όλο τον ασύρματο εξοπλισμό, κλπ, κλπ. Ε, αυτή η προσφορά με ξεπερνούσε! Ενώ ήμουν προετοιμασμένη να του πω ευγενικά πως δε με ενδιαφέρουν τα παραπάνω "μεγκα-πι-πι-ές", ξέμεινα άξαφνα από επιχειρήματα και σιώπησα.
"Έχετε ξανακούσει τέτοια προσφορά; Και στην ίδια τιμή μάλιστα! Μέχρι τώρα σας τηλεφωνούσαν μόνο για πακέτα αναβάθμισης ταχύτητας και μάλιστα είκοσι ευρώ ακριβότερα, έτσι δεν είναι;" συνέχισε εκείνος το στενό μαρκάρισμα.
"Ναι, οπότε τώρα κάποιο λάκκο έχει η φάβα και ψάχνω να τον βρω!" απάντησα αυθόρμητα.
Τότε εκείνος ξαναπήρε μπροστά κι άρχισε να με βεβαιώνει ότι όλα αυτά ισχύουν και πως θα επιβεβαιωθούν με μέιλ που θα μου αποσταλεί και ότι μπορώ να κρατήσω το όνομά του και να τον καταγγείλω εάν πληρώσω έστω και πάνω από ένα ευρώ, κλπ, κλπ.
"Δε μπορώ να σας απαντήσω τώρα.", αποκρίθηκα.
"Μα τί σκέφτεστε; Το ένα ευρώ; Και με δωρεάν κοσμοτέ τβ; Μόνο με ένα ευρώ παραπάνω από όσα πληρώνετε τώρα!" είχε μείνει έκπληκτος με την επιμονή μου εκείνος.
"Δε με ενδιέφερε ποτέ το "κοσμοτέ τβ", ούτε με ενδιαφέρει η τηλεόραση γενικότερα."...
Έκλεισα το τηλέφωνο κι αναρωτιόμουν κι εγώ γιατί δε δέχτηκα την προσφορά. Το ένα ευρώ φυσικά δεν ήταν εκείνο που με απασχολούσε. Σίγουρα δε μου αρέσει να αποφασίζω υπό πίεση και στην όποια πίεση αντιδρώ. Σίγουρα όλες τούτες οι προσφορές που μας πλασάρουν από παντού με βρίσκουν δύσπιστη. Αλλά στην προκειμένη δεν νομίζω ότι μπορούσε νά'ναι αλλιώς, απλώς πουλάνε έτσι το πακέτο για να σε βάλουν στο τρυπάκι μιας μελλοντικής συνδρομής, να διατηρήσεις δηλαδή την παροχή κι όταν οι τιμές δε θά'ναι ίδιες. Οπότε, "Γιατί αρνήθηκες;", αναρωτήθηκα, "Τί φοβίες σ'έπιασαν; Επειδή σου τη δίνει η νοοτροπία αυτή που δε σου αφήνει το περιθώριο να σκεφτείς; Αφού σε συνέφερε! Μπορεί νά'βλεπες και καμιά καλή ταινία έτσι. Βρε μπας κι είσαι τελικά βλαμμένη; Γιατί είπες όχι;" προβληματίστηκα προς στιγμήν. "Μα ήθελα πρώτα να σκεφτώ αν θα με ενδιέφερε να παρακολουθώ την κοσμοτέ τβ..." φρόντισα αμέσως να μου δικαιολογηθώ. Κι ύστερα, ξαφνικά, φωτίστηκα "Για ένα ευρώ μου πουλάνε κάτι που δε χρειάζομαι. Μου το χαρίζουν τζάμπα. Μα δεν το χρειάζομαι... Αν έχω χρόνο προτιμώ να διαβάσω. Γιατί να πάρω κάτι που δεν το χρειάζομαι; Καθόλου βλαμμένη δεν είμαι λοιπόν. Υγιέστατη είμαι! Απέρριψα κάτι που απλά δεν το χρειάζομαι! Ας το χαρίσουν αλλού, σε εκείνους που το χρειάζονται!" .Ένα κύμα ανακούφισης με πλημμύρισε....


Πόσα θέλουμε; Πόσα ακόμη θέλουμε για να μας δένουν καθημερινά με ακόμη περισσότερες ανάγκες; Μας κάνουν πιο ευτυχισμένους όλα τούτα; Ή πιο ελεύθερους;  Όλα γίνονται σιγά-σιγά απαραίτητα κι ανάγκες... Σε φάση μεγάλης κούρασης και δη ψυχικής, τις προάλλες, αργά το βράδυ, πέτυχα μια εκπομπή μαγειρικής και ηλιθιωδώς χαζολόγησα. Κι απορούσα... Για ποιό λόγο, για να μαγειρέψει κάποιος και να πάρει τον περίφημο τίτλο του σεφ -που στις μέρες μας, μαζί με όλα τα άλλα παράλογα, προσδίδει τέτοιο μεγαλείο σ'αυτόν που τον κατέχει, που δεν είχαν ούτε οι πρίγκηπες των αλλοτινών καιρών- πρέπει να ανακατεύει τα πιο παράξενα υλικά και να προσθέτει άγνωστα κι εξωτικά αρωματικά, προσπαθώντας απλά και μόνο να πρωτοτυπήσει, ώστε να καταξιωθεί στα μάτια των κριτών και του κόσμου! Και το λέω εγώ που, μονίμως, στην κουζίνα αυτοσχεδιάζω! Για ποιόν λόγο αν δεν έχει βάλει ποτέ στο μενού του αποξηραμένα φύκια, παύει αυτόματα νά'ναι και καλός μάγειρας και η κουζίνα του απορρίπτεται; Αρκεί, φυσικά, να μην παραλείψει την καλλιτεχνική πινελιά σε ένα πιάτο για ανορεξικούς που δε θα μπορούσε να δελεάσει ούτε πεινασμένο σκύλο!


Θα ξανακάνω κι απόψε σαλάτα πορτοκάλι... Με πορτοκάλια ζουμερά κι αψέκαστα απ'την πορτοκαλιά μου. Την πορτοκαλιά του βαρελιού, που βρίσκεται προφυλαγμένη απ'το χειμώνα του βουνού στο υπόστεγο. Θα ψήσω κρεμμύδια και πατάτες στην ξυλόσομπα. Θα ξεκουκουτσιάσω κι ελιές ζαρωμένες από κείνες που μάζεψα κι έφτιαξα με τα χεράκια μου.  Θα περιχύσω με το αρωματικό παρθένο αγουρέλαιο που πληρώθηκα για τον κόπο μου... Θα την απολαύσω και θα χαζολογήσω τις φλόγες που φτερουγίζουν θαρρείς τυλίγοντας τα κουτσουμπάνια και αυθόρμητα θα ευχαριστήσω το Θεό που είμαι καλά και που αξιώνομαι την απαράμιλλη γεύση της απλότητας και που αυτή τη στιγμή δε χρειάζομαι καμία "τηλεφωνική προσφορά" για να περάσει κι αυτή η νύχτα....


Υ.Γ. Η σαλάτα πορτοκάλι, παλιό και σχεδόν ξεχασμένο παραδοσιακό έδεσμα της περιοχής. Τότε που ικανοποιούσαν τις ανάγκες τους ανακαλύπτοντας γεύσεις και δεν αναζητούσαν γεύσεις απλά για να δημιουργήσουν νέες επίπλαστες ανάγκες... (αν με εννοεί κανείς...)Συνηθίζεται και με πατάτα ψητή ή με κρεμμύδι ψητό (πάντα στο τζάκι ή στην ξυλόσομπα) και από πάνω τον νοστιμότατο ντόπιο πελτέ ντομάτας. Εγώ την "πειράζω" κατά καιρούς! Την έχω δοκιμάσει και με φύλλα άγριας ρόκας από τον κήπο μου, ελιές ζαρωμένες και κρεμμύδι. Απαραίτητο, προφανώς, το αλατάκι. Και σκέτη την αγαπώ, μοναχά αλατισμένη και με καλό ελαιόλαδο. Μια νότα δροσιάς ως συνοδευτικό...
Υ.Γ.2 Στις φωτογραφίες οι πατάτες από τις λιγοστές του κήπου μου... Με το φλούδι και ξεματιστές να τραβήξουν τ'αλατάκι και το αγουρέλαιο...

6 σχόλια:

  1. Αμαν βρε Όλγα!
    Δηλαδή εσύ τώρα απέρριψες μεν την ισοπεδωτική προσφορά από την τηλεφωνική εταιρεία γιατί, ορθώς, δεν ήθελες μήτε υπό πίεση να αποφασίσεις μήτε κάτι αχρείαστο να συνομολογήσεις αλλά έρχεσαι τώρα με τη ...σαλάτα σου και ασκείς σε μας ....γευστική επιδρομή βαρέων όπλων της φύσης και λοιπών εδεσμάτων!
    Απαπαπαπαπαπα και άντε εμείς οι ζώντες εν τω ελεεινώ Άστυ να κοιτάμε τις βιομηχανοποιημένες τροφές μας στα ράφια.
    Δηλαδή τι να σου πω τώρα μα τους ...Κένταυρους του Πηλίου δηλαδή ένα πράμα.

    Φιλάκια πολλά και καλοφάγωτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιάννη μου!

      Πώς τα ανακάτεψα τα πορτοκάλια με την τηλεφωνική εταιρεία ούτε εγώ ξέρω, πάντως μια χαρά σαλάτα έφτιαξα! Εγώ να σου πω όντως αφού κοιταξα τις φωτογραφίες που ήταν λίγων ημερών τη λιμπιστηκα και ξαναφτιαξα για να τη γευτώ, αλλά λόγω του ασυνήθιστου του συνδυασμού των γεύσεών της δεν ήξερα αν μπορούσαν να έχουν την ίδια επίδραση και σε άλλους!!! Πάντως μπορείς να τη δοκιμάσεις και στο άστυ, ειδικά αν έχεις κάποιο μέρος να ψησεις κρεμμύδια και πατάτες!

      Να'σαι καλά, καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Αχ αυτές οι προσφορές.Και καλά έκανες αυτό το τσάμπα σχεδόν θα το πλήρωνες ακριβά αργότερα.
    Αλλά αυτήν τη σαλάτα πρώτη φορά τη βλέπω και τη διαβάζω. Θα τη γευτώ μόλις τη φτιάξω αλλά σίγουρα δεν θα είναι σαν τη δική σου χωρίς ορμόνες και φυτοφάρμακα.
    Καλή σου μέρα Όλγα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, αυτός ήταν ο πρώτος μου τρόμος, αλλά κι έτσι να μην είναι πραγματικά δε θέλω να αποχτησω κι άλλες "αναγκες"! Αδυνατώ να θυμηθώ που είχα πρωτοδεί για αυτή τη σαλάτα στην απλή μορφή πορτοκάλι κομμένο σε κυβάκια με αλατακι κι ελαιόλαδο. Αργότερα γεύτηκα σε γειτονικό χωριό το συνδυασμό του πορτοκαλιού με κρεμμύδι ψητό κομμένο κι από πάνω αλειμμενο ντοματοπελτε και ξεκινησα και τις δικές μου παραλλαγές! Από φυτοφάρμακα δε γλιτώνει κάνεις, Άννα μου! Κι εμένα αυτή τη φορά πατάτες και κρεμμύδια ήταν αγοραστα! Να φροντίσεις να τραβήξει αλάτι και λαδάκι η πατάτα όσο καίει ακόμη!

      Καλό σου βράδυ!!

      Διαγραφή
  3. Όλγα μου η σαλάτα σου είναι από τα εδέσματα που αναμφισβήτητα προκαλούν έκπληξη. Η έκπληξη περί "αλλίου του κοινού"
    Βέβαια η ευεργετική επίδραση στην υγεία είναι εξαιρετικά ωφέλιμη και σίγουρα οι παλαιότεροι είχαν ανάγκη την μυϊκή δύναμη για τις δουλειές στην ύπαιθρο και όχι μόνο.
    Εκείνο που διαφοροποιεί την γεύση, φαντάζομαι, είναι η κολεγιά με τα πορτοκάλια. Σεβαστές όμως όλες οι πατροπαράδοτες συνταγές (κάτι παραπάνω ξέρανε οι παλιοί)
    Εδώ ταιριάζει το περί ορέξεως. Για την πατάτα την "οφτή" ούτε λόγος. Τον χειμώνα δεν λείπει απ’ το τζάκι, έτσι για το τσιπουράκι, αν βάλεις κι όλα τ' άλλα απ' τον κόπο σου.....εε άστα να πάνε. Καλοφάγωτα!
    (μόνο που στο δικό μου πιάτο θα βγάλεις σε παρακαλώ το κρεμμύδι)
    Καλή Κυριακή Όλγα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Αννικα μου!

      Το πορτοκαλακι μόνο καλό κάνει! Προσωπικά έχω μια αδυναμία στα εσπεριδοειδή! Μπορείς να τη δοκιμάσεις και σκέτη ή να πειραματιστεις με βάση τις γευστικές σου προτιμήσεις.
      Τη μερίδα σου απο το κρεμμύδι την τρώω εγω, μην έχεις θέμα!!!

      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή