Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2021

Τα στοιχειώδη...




"Τὸ φῶς γιὰ νὰ βλέπω καὶ ν’ ἀγαπῶ

τὸ βρίσκω παντοῦ: Στὸ λίγο ψωμί,

στοῦ βουνοῦ τὴ γυμνότητα, στὸ λουλούδι τῆς γλάστρας,

στὸ νερὸ τῆς πηγῆς, στὸ γιομάτο εὐγένεια

ἀεράκι ποὺ ἔρχεται καὶ θωπεύει τὴν κούραση

τῶν χεριῶν μου, στὸ λίγο ἐχέμυθο φῶς

τοῦ σπιτιοῦ μου τὴν νύχτα, στὴν παρουσία

τοῦ ἄλλου ἀνθρώπου ποὺ προχωρεῖ

στὸ ἀντικρυνό πεζοδρόμιο, στὸ ἄξαφνο

ἔγχρωμο βεγγαλικὸ τῆς φωνῆς

ἑνός παιδιοῦ πού δέν φαίνεται."

(Νικηφόρου Βρεττάκου, "τα στοιχειώδη")

 


"Ἀδέξια, μὲ χοντρὴ βελόνα, μὲ χοντρὴ κλωστή,
ράβει τὰ κουμπιὰ στὸ σακάκι του. Μιλάει μονάχος:

Ἔφαγες τὸ ψωμί σου; κοιμήθηκες ἥσυχα;
μπόρεσες νὰ μιλήσεις; ν’ ἀπλώσεις τὸ χέρι σου;
θυμήθηκες νὰ κοιτάξεις ἀπ’ τὸ παράθυρο;
χαμογέλασες στὸ χτύπημα τῆς πόρτας;

Ἄν εἶναι ὁ θάνατος πάντοτε – δεύτερος εἶναι.
  Ἡ ἐλευθερία πάντοτε εἶναι πρώτη."
 
(Γιάννη Ρίτσου, "τα στοιχειώδη")

 


 "Ὑπάρχει μια σιωπή

ποὺ κλέβουμε ὁ ἕνας ἀπ' τὸν ἅλλο,

ὅταν ὅλοι τραγουδάμε μαζὶ

καὶ κανεὶς δὲ φυλάει τον ἑαυτό του."

(Γιώργου Σαραντάρη, "Υπάρχει")

 


 Καλή κι ευλογημένη χρονιά!

 

14 σχόλια:

  1. Ωραία υποδοχή του νέου χρόνου!!
    Καλή και ευλογημένη χρονιά Όλγα μου. Εύχομαι να είναι γεμάτος τρυφερότητα ο νέος χρόνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Άννα μου!! Μακάρι να είναι ένας χρόνος ευεργετικός για όλους μας..
      Καλή χρονιά! Χρόνια πολλά κι όμορφα!

      Διαγραφή
  2. Τι πιο όμορφο να αρχίζεις την χρονιά με Βρεττάκο, Ρίτσο, Σαραντάρη, με τη σκέψη ελεύθερη να ταξιδεύει στις ομορφιές του κόσμου, με λόγο πλασμένο με φως, ήλιο και χώμα ελληνικό. Να οι ευχές για την καινούργια χρονιά!
    Ας είναι ευλογημένη Όλγα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα έχουν γράψει κάτι στίχους, Αννίκα μου, που σε καθηλώνουν...καθώς είναι κεντημένοι με ουσία, απλότητα κι αλήθεια!
      Ευχαριστώ για τις πολύτιμες ευχές κι ανταποδίδω! Καλή χρονιά, Αννίκα μου! Χρόνια πολλά κι ηλιόλουστα!

      Διαγραφή
  3. Γλυκό καλωσόρισμα του νέου χρόνου οι επιλογές σου. Πάντα με χαρά και ελπίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μ' αρέσει τόσο πολύ η ματιά σου Όλγα μου!!
    Ο τρόπος που βλέπεις τα πράγματα, ο τρόπος που τα αποτυπώνεις, ο τρόπος που διαλέγεις να τα εκφράζεις κάθε φορά. Αφήνεις γεμάτη την ψυχή μου και χορτασμένο το βλέμμα μου.
    Σπουδαίοι ποιητές, πανέμορφες φωτογραφίες!!
    Φωτεινά ξεκινάει το '21.
    Aς το κρατήσουμε έτσι, αναμμένο κι ας λαμπαδιάσει. Δεν πειράζει :)
    Σε φιλώ γλυκά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που τα βλέμματά μας συναντιούνται, Μαρία μου! Κι οι ψυχές στο κατόπι τους!
      Μακάρι φωτεινό να'ναι τούτο το'21! Όποιες δυσκολίες κι αν είναι φορτωμένο, όποια ζόρια κι αν κουβαλάει, τουλάχιστον να μας βγάλει από τα σκοτάδια στο φως!
      Και πάλι: Καλή χρονιά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Ότι καλύτερο για να αγκαλιάσουμε τον καινούργιο χρόνο. Καλή χρονιά Όλγα μου απ την καρδιά μου.
    Φωτογραφίες, εικόνες, αποσπάσματα, λόγος σου.
    Όλα πανέμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τον αγκαλιάσουμε μ'ελπίδα, αλλά και με θέληση και πυγμή ν'αντισταθούμε σε ο,τι του κλέβει την πνοή, να τον προστατεύσουμε από κάθε καλικάντζαρο που ροκανίζει τις ρίζες της απαρχής του!
      Καλή και ηλιόλουστη χρονιά, Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  6. Καλή χρονιά ! μη σταματάς να ελπίζεις , να ονειρεύεσαι , να εκφράζεσαι , γιατί ταξιδεύεις και εμάς στον κόσμο , δημιουργούνται προσδοκίες . Να είσαι πάντα καλά Όλγα , Χρόνια Πολλά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά και καλή φώτιση νά'χουμε! Χρόνια πολλά κι όμορφα! Κι εσύ νά'σαι καλά, Κυριακή!

      Διαγραφή
  7. Δεν βρίσκω μαίιλ σου
    Καλημέρα σου
    Δες εδώ: https://ghinimatia.blogspot.com/2021/01/blog-post.html
    Θα σε θέλαμε παρέα μας
    Γράφεις και τόσο όμορφα...
    Τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Άννα μου κι ευχαριστώ για την πρόσκληση!!! Είναι μια πολύ όμορφη ιδέα, αλλά δεν είμαι σίγουρη αν μπορώ να ανταποκριθώ! Καταρχάς, επειδή κατά περιόδους δεν έχω καθόλου ελεύθερο χρόνο ή συμβαίνουν διάφορα (!) και απέχω.. Επιπλέον, εγώ γράφω (πέραν λαογραφικών και λοιπών που μεταφέρω εδώ) εντελώς βιωματικά! Δεν πλάθω ιστορίες! Οπότε πρέπει, π.χ., το συγκεκριμένο γνωμικό να μιλήσει εκείνη τη στιγμή στην ψυχή μου και να με εμπνεύσει για κάτι και παράλληλα να έχω την ψυχική διάθεση και, βεβαίως-βεβαίως, το χρόνο για κάτσω να γράψω! Θα δείξει, λοιπόν.... (Άσε που είμαι και μοναχικός καβαλάρης απ'τη φύση μου...) Πάντως χιλιοευχαριστώ που με σκέφτηκες και αν τα καταφέρω θα ανταποκριθώ!
      Καλή φώτιση να έχουμε!!!

      Διαγραφή